Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

Ένα Δύσκολο Φινάλε!

Παρουσιάζουμε σήμερα ένα πολύ όμορφο φινάλε - σπουδή του A. Herbstmann από το 1954. Η λύση της είναι πραγματική έκπληξη και μπορεί να δυσκολέψει το σκακιστικό σας πρόγραμμα. Όμως, η μεθοδική σκέψη ενός σκακιστή με εμπειρία στα φινάλε μπορεί να οδηγήσει πολύ πιο εύκολα στη λύση.


A. Herbstmann, 1954





















Παίζουν τα λευκά και κερδίζουν. Καλή επιτυχία και προσοχή στα προφανή!

Αποθήκευση σε PDF

6 σχόλια:

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

Δε βλέπω το λόγο του να μη φάμε το πιόνι, αφού και το 1.Ρβ2, α1=Β+
2.Ρ:α1, Πα5+, οδηγεί στο ίδιο. Άρα:

1.Ρ:α2, Πα5+, 2.Ρβ2, ζ5! (η ιδέα είναι να μη διαφύγει μέσω ε4-ζ4 κτλ από τα διαρκή σαχ),
3. Πα7! (για να ελέγξει την α, όχι
3.ζ8=Β;; Πβ5+ κοκ).
3...Π:Π, 4.ζ8=Β, Πα5 (με την παλιά απειλή), 5.δ7 και νομίζω πως είναι αρκετά έως εδώ.

Μου ξεφεύγει κάτι;

barbis είπε...

Όπως ακριβώς τα λες κάτι σου ξεφεύγει!Το 1.Κχa2? οδηγεί σε ισοπαλία.Αν 1. Kxa2 ? f5! 2. Ra7 Re5! και ο λευκός δεν μπορεί να αποφύγει το διαρκές σαχ από τη στήλη ε!Αν αντί για 2.Ra7 ο λευκός παίξει 2.f8=Q τότε 2...Ra5+ και ακολουθεί διαρκές σαχ στην πέμπτη γραμμή.Δεν λέω τη λύση για να τη βρεις μόνος σου!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

Ναι, νομίζω πως κατάλαβα τη διαφορά, για να αδειάσει το τετράγωνο α2 για τον λευκό πύργο, μά'στα, μά'στα.

Πάμε λοιπόν από την αρχή.
1.Ρβ2!,α1Β+ (αλλιώς 2.Πα7 κερδίζει)
2.Ρ:β1, ζ5! (με απειλή Πα5+)
3. Πα7, Πδ1+
4. Ρβ2, Πδ2+
5. Ργ3, Πε2 (με την απειλή των σαχ από την "ε")
6. Πα2! Π:Π
7. ζ8Β, πάπαλαχ.
Νομίζω;

barbis είπε...

Σωστή φαίνεται και αυτή η βαριάντα και εδώ το κλειδί είναι να μείνει το α2 κενό για το λευκό πύργο.Η λύση του δημιουργού της σπουδής είναι: 1.Kb2 !! a1=Q+ 2. Kxa1 Ra5+ 3. Kb2 Rb5+ 4. Kc3 Rc5+ 5. Kd4 f5 6. Ra7 Rd5+ 7. Kc3 Rc5+ 8. Kb2 Rb5+ 9. Ka1 Re5 10 Ra2+ και τα λευκά νικούν.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

Την είδα κι αυτή τη βαριάντα, απλά μου φάνηκε πιο λογική η ωραία αυτή που έδωσα, λόγω της θυσίας πύργου. Οκ, την ψιλοπατήσαμε με την πρώτη προσπάθεια, πρώτη φορά είναι;

barbis είπε...

Όποιο σύγχρονο σκακιστικό πρόγραμμα και να βάλεις την πατάει με την πρώτη προσπάθεια και μετά από πολύ μέτρημα καταλαβαίνει το σωστό(όχι όλα).Η σπουδή χρησιμοποιείται ως τεστ για σκακιστικά προγράμματα και την βρήκα τυχαία δοκιμάζοντας κάτι καινούργιες μηχανές στην ανάλυση.Πάντως το computer Κονιδάρης τελικά δούλεψε!